tiistai 14. joulukuuta 2010

Kuntosalipohdintaa

Mä olen nyt muutamaan otteeseen käynyt salilla. Vatsalihaksia en toki vielä saa tehdä, joten myös selkälihakset olen jättänyt tekemättä. Mutta kädet ja jalat olen jo tehnyt. Tähän saakka olen ostanut kertakäynnin aina, tämä ei ole haitannut, kun toisella näistä käymistäni saleista on ollut vitosen kerta -kampanja ja toisella on tutustuminen ilmaista.
Mutta nyt nämä halvat hinnat on käytetty ja pitäisi alkaa tehdä päätöksiä jäsenyydestä. Ja minä en osaa päättää. Molemmissa saleissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta en tiedä kummat painavat vaakakupissa enemmän. Joten vaikea valinta edessä. Tähän nyt vielä listaan molemmista plussat ja miinukset, myös itselleni näkyviin:

Sali 1
+aukioloajat magneettikortilla pitkät (voisi treenata vaikka illalla kun saa lapset petiin)
+hyvät laitteet, ilmanpainevastuksella
+monipuoliset laitteet
+laitteisiin voi laittaa magneettikortin, joka säätää painot oikeiksi itsekseen
+hyvät ohjaajat
+hyvät jumpat (en ole tosin jumppaihmisiä, mutta jos sitä vaikka innostuisi, kun kevenee)
+jäsenyyttä voi maksaa työpaikan Tyky-seteleillä

-huonommat tilat (silti uudet tilat, eli hyvät, mutta toiseen verrattuna)
-ei lapsiparkkia (tämä tosin on kaiketi tulossa, mutta maksullisena)
-hyvällä ystävällä jäsenyys sinne toiselle salille, ei voi treenata yhdessä
-sijainti huonompi kuin sali nro 2:ssa

Sali 2
+upeat ja suuret tilat
+hyvät laitteet, mutta ei yhtä monipuoliset kuin sali 1:ssä
+hyvä ystävä myös jäsen, voisi treenata yhdessä
+ilmainen lapsiparkki
+loistava sijainti

-huonommat ohjaajat
-kalliimmat hinnat
-Tykysetelit ei kelpaa maksuvälineeksi
-ei niin laajat aukioloajat (vaikka melko hyvät silti)
-magneettikortilla ei voi säätää laitteita
-kalliimmat hinnat


Vähän vaikuttaisi siltä, että tuohon sali 1:een olisi vaaka kallistumassa. Mitä mieltä olette näiden plussien ja miinusten perusteella, kumpi vaikuttaa paremmalta?

4 kommenttia:

  1. vielä liian lihava15. joulukuuta 2010 klo 0.02

    Minä menisin tuonne sali nro 1:een. Minulle on sanottu(fysioterapeutti)että salilla tulisi käydä vähintään 3 krt/vko että tuloksia saisi. 2 kr/vko pitää kunnon ennallaan. Minusta tuo kuulostaa älyttömältä! Näin ollen hinta tekee suuren vaikutuksen pitkässä juoksussa, ja sattuuko kaverin kanssa ajatkaan yksiin. Minun pienten lapsien äitinä on ainakin mentävä salille silloin kun vaan suinkin saan lapsien hoidon järjestymään. Hyvä että olet alkanut kiinteyttämään itseäsi,pysyy nahat pienemisen mukana paremmin!;) Ninulla on saman suuntaisia ajatuksia et aloittaisin sali harjoittelun.

    VastaaPoista
  2. Mutta jos on salin lisäksi muutakin liikuntaa, niin eikö tuon kaksi kertaa viikossa luulisi riittävän? Jos pelkästään salia, niin silloin ajattelisin, että pitäisi käydä sen kolme kertaa.

    Ja kun tähän saakka en ole liikkunut juuri lainkaan, uskon että jopa kerta viikkoon on parempi kuin ei mitään. Mä haluaisin toki sen kolmesti viikossa käydä, mutta en tiedä onko se oikeasti tässä elämäntilanteessa mahdollista. Yrittää aion, mutta katsotaan kuinka käy. Kuitenkin on pääasia, että käyn edes vähintään sen kerran viikkoon, koska se on silti jo huomattava lisäys mun aiempiin liikuntoihin. Katsoo tässä kunnon kohotessa, että mihin muualle sitä vielä menee.

    VastaaPoista
  3. En osaa sanoa mitään sen suhteen, että kumpi sali olisi parempi, tosin tuo jälkimmäinen näyttää ainakin houkuttelevalta :D
    Mutta noihin treenaamiskertoihin. Oon nyt syksyn käynnyt synnytyksen jälkeen jumpassa 2krt/vk, molemmat sisältää aika paljon lihaksia ja väitän, että kyllä ainakin mun kroppa on vahvistunut tuolla 2krt/viikko. Toki on muutakin liikkumista tullut aina viikolle, mutta lihaksia nuo jumpat.

    VastaaPoista
  4. Tiinu, sitä mä just meinaankin, että kyllä sillä 2 x viikossakin täytyy jo jonkinlaista tulosta tulla, jos lähtötilanne liikuntojen suhteen on nolla =D.
    Taisitkin tietää mikä tuo sali nro 2 on, se on tosiaan upea paikkana ja "oheistoiminnot" on ihanat (isot saunatilat, ulkoporeamme kattoterassilla, infrapunasauna, joka on tosin molemmilla saleilla, ym). Mutta mä silti luulen, että kallistun tuohon ykkösen puoleen, varsinkin kun kuulin vielä lisää sieltä ohjaajista ja saisin ihan huipun ohjaajan sitä kautta itselleni <3

    Tärkein tavoite mulla salin suhteen on kiinteytyminen, että nahka palautuisi mahdollisimman hyvin, eikä tarvittaisi roikkoleikkauksia jälkikäteen. En tiedä tuleeko se onnistumaan, mutta toivon sitä todella!!

    VastaaPoista