keskiviikko 27. lokakuuta 2010

Joulu lähestyy

Ja joulua rakastavana ihmisenä lisäsin blogiluettelooni pari joulublogia. Ihana käydä niissä tunnelmoimassa etukäteen jo.
Vähän toki tänä jouluna mietityttää tuo ruokailupuoli, mutta koitan olla stressaamatta sitä etukäteen. Eiköhän ne syömiset saa sujumaan edelleen, pitää vain tarkoin miettiä mihin herkkuihin haluaa vähäiset ruokamäärät "tuhlata".

Meillä on myös ollut tapana muutaman ystävän kanssa käydä silloin tällöin syömässä ulkona. Pitkään aikaan ei ole asiasta ollut mitään puhetta, eikä olla aikoihin käytykään. Mutta sain juuri äsken postia, jossa ehdotettiin syömistä porukalla. Mua alkoi oikeasti melkein naurattaa. Voihan sitä mennä.....mutta en kyllä tiedä mitä pystyn syödä. Pitää tarkkaan harkita jo etukäteen millaisen annoksen tilaa. Ja siitäkin syödä lopulta vain osa. Mutta eiköhän senkin saa sujumaan.

2 kommenttia:

  1. Viikko leikkuusta, joko olut uskaltanut vaa'alle? :)

    Mä olen jo kahteen kertaan käynyt ulkona syömässä uuden masun kanssa ja se on todellakin.. mielenkiitoista... Toisella kerralla söin lasten annoksesta n. puolet (muusi ja yksi kanafile) ja toisella kertaa pasta annoksesta 1/5 osan! Eli joo.. mutta pääasiahan on aina hyvä seura ja mukavat hetket.. syö mitä jaksaa. :) Jouluna onneksi saa syödä yölläkin, niin kerkee kaikkea herkkua maistamaan pari ruokalusikkalista ;) Itse en onneksi joulu ruoista niin välitä, mutta suklaan syönti taitaa jäädä aika minimiin tänä vuonna..ja leikkä eka joulu ikinä kun LAIHTUU lihomisen sijaan :D

    Kuinka muuten voit?

    Proteiinin saanti vaikeaa täälläkin: olen pupeltanut juustoja, leikkeleitä, munaa, kalaa, pähkinää (myös hyvää rasvaa ja kutua samassa paketissa), lihahyytelöä, kanaa... onhan sitä vaikka missä, mutta kun ei maha vedä kun vähän.. Onneksi juustossa on jo (ainakin tossa mitä mulla on..joku emmental..) niin 1 siivussa 3,3g proteiiniä. :) Ja saa kalsiumiakin sitten.

    Mulla luki ohjeissa et vitamiinit sun muut kuukauden päästä leikkuusta.. jännä miten noissakin ohjeistukset vaihtelee :)

    Hyvää vointia!!

    VastaaPoista
  2. Valitettavasti olen uskaltautunut vaa'alle, hyppään siellä jatkuvasti! Ja siksi tuntuu, ettei mitään tapahdu painossa!
    Mä tänä aamuna päätin, että nyt pidän pienen tauon vaakailussa. Kalorit on kuitenkin joka päivä reippaasti alle 1000, kun en enempää vain saa alas, joten kyllä sen painon on vain pakko mennä alaspäin. Riippumatta siitä käynkö vaa'alla vai en!
    Joten seuraava painopäivitys varmaan reilun viikon päästä, maanantain otan punnituspäiväksi.

    VastaaPoista