keskiviikko 3. elokuuta 2011

Hengissä ollaan...

...vaikka harvemmin tulee nykyään kirjoiteltua. Tiedän tiedän, olisi oikeasti varmaan mukavaa leikkausta miettiville, jos kirjoittaisin useammin. En vain jotenkin osaa, anteeksi.

Nyt minut sai tarttumaan näppikseen se huomio, että mun painoindeksi on alle 30. Mä en siis ole enää edes merkittävästi ylipainoinen, olen lievästi ylipainoinen. Aivan käsittämätöntä ajatella, että se on totta. En voi itse mitenkään uskoa sitä.

Oma minäkuva on kyllä todella hakusassa. Juuri tänään luin yhtä keskustelupalstaa, jossa joku nainen oli aloittamassa laihdutusurakkaa, hänen paino oli jotain 89 tms. Alkuun mietin, että joojoo, taas näitä muutaman kilon pudottajia, jotka eivät edes kunnolla tiedä mistä puhuvat, kun taistelevat jonkin muutaman kilon takia. Kunnes tajusin.....se ihminen painoi kilon vähemmän mitä minä, mutta oli mua noin 20cm lyhyempi. Joten.....aloin todellakin ymmärtää häntä kunnolla. Mä en siis vaan meinaa sisäistää lainkaan tätä mun pituuden ja painon suhdetta, puhumattakaan että sisäistäisin sen miltä nyt näytän. On tämä käsittämätöntä.

Mä voisin kaiketi laittaa teille tänne näkyviin ennen-jälkeen kuvia, jos joku haluaa? Tokikin joudun kasvot niistä suttaamaan, en ole tarpeeksi rohkea tehdäkseni sen omilla kasvoillani. Mutta kuvistahan eron parhaiten huomaa, joten joku päivä voisin kuvat napsia ja laittaa näkyviin. Ehkä ne kuvat auttaa itseäkin sisäistämään tätä hommaa paremmin.

Mutta nyt pikakuulumisten jälkeen taidan siirtyä sängyn puolelle. Yritän olla aktiivisempi täällä!

3 kommenttia:

  1. Minulla aina välillä meinaa tulla hermostuminen, kun ihmiset alle satakiloisina voivottelevat "isoja" ylimmääräisiä kilojaan. Sitten muistan, että olen tosiaan sen 178cm pitkä ja taulukoissa normaalipainoni huitelee jo siellä 80 kilon rajoissa ;) Ja mielestäni näissäkin asioissa kyse on aika pitkälti omista fiiliksistä ja omakuvasta, joillekin parikin ylimmääräistä kiloa voi olla yhtä suuri kauhistus, kun minulle parikymmentä ylimmääräistä kiloa.

    Kuvia olisi kiva nähdä :) Ja muutenkin kuulla, että miten ihan normaali arki syömisen ja juomisen, liikunnan yms. muiden asioiden suhteen sujuu leikkauksen jälkeen ihan pidemmälläkin aikavälillä.

    VastaaPoista
  2. Kuvaa kehiin :):):)

    On susta tullut pieni, voi jessus.. Kateeksi käy suorastaan :)

    VastaaPoista
  3. Ennen-jälkeen kuvat olisi tosi kiva nähdä! Tsemppiä!

    VastaaPoista