torstai 29. syyskuuta 2011

Hitaasti mutta varmasti

Alaspäin mennään. Selkeä hidastuminen on painonpudotukseen tullut kesän aikana. Varmasti osansa on sillä, että olen jo tiputtanut paljon, joten jumeja tulee takuulla jossain vaiheessa. Mutta takuulla merkitystä on myös sillä, että liikunta on kesällä ollut huomattavasti viime talvea ja kevättä vähäisempää. Tuolloinhan mä kävin parhaimmillani 5 kertaa viikossa salilla. Ja paino vain "juoksi" alaspäin. Kesällä laiskistuin tämän homman suhteen.
Mutta syksy on selkeästi tuonut uudet tuulet. Siirryin toiselle salille, sain todella hyvän omaohjaajan ja mahtavan ohjelman. Nyt on kehissä kunnon painot, paljon treeniä vapailla painoilla ja mukana enemmän myös aerobista osuutta. Joten se polttanee rasvaa tehokkaasti, kun sen yhdistää kunnon painoihin. Nyt olen taas innostunut salista ja olenkin hypännyt siellä nyt monen monta kertaa viikossa. Ja vaaka liikkuu heti, hitaasti mutta varmasti alaspäin!

On ollut mukava huomata, miten ihmiset on alkaneet kommentoida mulle. Monta kertaa viikossa, oikeastaan jopa päivittäin, joku ihmettelee miten olenkin "kuin varjo entisestä", tai olen pienentynyt niiin paljon. Ja muutamaan otteeseen olen myös törmännyt siihen, ettei ihmiset meinaa minua tunnistaa. Uskotteko miten usein olen tästä ajatuksissani haaveillut vuosien varrella! Toki se alkaa välillä olla jo vähän kiusallistakin, aina ei oikein tiedä mitä sanoa.
Usein ihmiset myös kysyvät paljonko olen oikein tiputtanut. Olenkin päättänyt tämän suhteen olla ihan rehellinen. Olen kertonut kilomäärän ja useasti saanut ihmisten suut loksahtamaan auki. Hauska nähdä ne reaktiot, koska moni ei ole minua tuntenut silloin vuosi, puolitoista sitten. Joten eivät osaa kuvitellakaan miltä olen silloin näyttänyt. En osaa toisaalta itsekään, koska omasta mielestäni näytän edelleen ihan samalta. Tiedän ettei se pidä paikkaansa, mutta ei nuo aivot vain pysy mukana tässä hommassa. Ehkä jonain päivänä tajuan itsekin mitä tässä on tapahtunut.

Mutta edelleen, tämä on ihanaa ja mahtavaa! Olen onnellinen ja tyytyväinen, minulla on helppo olla. Moni asia on muutenkin elämässä loksahtanut kohdalleen parin viime vuoden aikana, mutta ei tämä painoasia niistä pienin ole. Minulla on hyvä olo!

1 kommentti: